( سیمرغ عاشق )   -----------------------------------------------(  Simorgh ashegh )
( سیمرغ عاشق )   -----------------------------------------------(  Simorgh ashegh )

( سیمرغ عاشق ) -----------------------------------------------( Simorgh ashegh )

خاطرات بابا قاسم

سلام پنج

.

..

سلام 5

.

تا جوابم را به گرمی نشنوم، دایم سلامت میکنم

.

 

          .

        باران بابا    

.

سلام ، من بارانم و سعی می کنم از این پس, اشعار پدر بزرگم ، قاسم درخشان مهر متخلص به درخشان را با شما به اشتراک بگذارم . ضمنا برای شنیدن غزل با صدای بابا قاسم روی قلب سبز کلیک نمایید .

لطفا در صورت استفاده از غزلها اسم و آدرس را حتما ذکر فرمایید 

                       .

.

«  دل غافل »

.

صد حیف و دوصد حیف که من دل به تو دادم

.

غافـل شده بود دل، دل غافل بـه تـو دادم

.

راه و روشت هیـچ درست نیست،به تو گفتم

.

اون حل و،واسه ی این یکی مشگل،به تودادم

.

درد دل مـن خـیلی زیـاده ،تـو می دونی

.

رفـتار تـو را، علـت مُقبـل ، بـه تـو دادم

.

واویــلا اگـر درد  تـو در سینـه  بمــونه

.

غم مانده و من، قلب پُـر از گِل به تـو دادم

.

نـام تـو شـده بـلای جونم چی بگـم مـن

.

گفتی کـه یـه جـور بلیط باطـل به تو دادم

.

وَه مُـردم و، هرگـز به دلـم  نظر نکـردی

.

نـادم نبـودم، کـه اسم قـاتل به تو دادم

.

با هر کس و ناکسی،تو دمخور شـدی هر جا

.

هر دفعه که من، آدرس محفـل، به تو دادم

.

ما هر دو چه دلبسته و، عاشـق شده بودیـم

.

نالانـم اگـر، دریـا و ساحـل ، به تـو دادم

.

شعـر و سخنـم را توی مجلـس به تو گفتـم

.

حرف دلم و،این جوری،عاجـل  به تو دادم

.

وقتی که دل گرفته از غـم،نتونه دوام بیاره

.

بیچاره درخشان که می گفت،دل به تو دادم

.

-----------------------------------------

خدا باشد نگهدارت، که تنها اوست دادارت 

 


.

لطفا پس از شنیدن و یا خواندن غزلها، در انتهای

.

 هر غزل نظر دهید

.  

                                                                 

سلام چهار

.

..

سلام 4

.

تا جوابم را به گرمی نشنوم، دایم سلامت میکنم

.

          .

       

 باران بابا    

.

سلام ، من بارانم و سعی می کنم از این پس, اشعار پدر بزرگم ، قاسم درخشان مهر متخلص به درخشان را با شما به اشتراک بگذارم . ضمنا برای شنیدن غزل با صدای بابا قاسم روی قلب سبز کلیک نمایید .

لطفا در صورت استفاده از غزلها اسم و آدرس را حتما ذکر فرمایید 

.

.

«  یار نو »

.

بـگو ای مـاه وشـم سـرو خـرامان چمن

.

بـه که دادی آن دلی را که گرفتی تـو زمن

.

مـن که یک عمـر چمـن زار کف پـای توام

.

چه گذاشته است که  بَـر میکشی  از من دامن

.

یـارنوآمده ؟ یارای نگهداری دلدارت نیست

.

زچـه اینـگونه گریزان شدی از دشت و دَمن

.

سـوسن ار سینه ی ماچاک کند حـق بااوست

.

این عجب  بین که چرا سینه درانده است سَمن

.

شبنـم  و شاهپرک  و شـاخه ی گل های بهار

.

همـه گِـریند بـراین کرده ی تـو با  دل من

.

آنچه شـاید کـه نباید  تو  به  مـن  فرمودی

.

توکه مولای منی آه ز آنکس که  نُماید دشمن

.

مـن  نـه آنـم که  ز  تو دل بکنم در هر حال

.

مـگر آن  لحـظه کـه  من  را  بگذارند کفن

.

ای درخشـان چه گذشتـه است  میان تو و او

.

ز چـه  رو چـاک کنی بر تـن خـود پیراهن

.

------------------------------------------

خدا باشد نگهدارت، که تنها اوست دادارت 

 


.

لطفا پس از شنیدن و یا خواندن غزلها، در انتهای

.

 هر غزل نظر دهید

.  

                                                                          

سلام سه

.

...

سلام 3

.

تا جوابم را به گرمی نشنوم، دایم سلامت میکنم

.

         ..

        باران بابا    

.

سلام ، من بارانم و سعی می کنم از این پس, اشعار پدر بزرگم ، قاسم درخشان مهر متخلص به درخشان را با شما به اشتراک بگذارم . ضمنا برای شنیدن غزل با صدای بابا قاسم روی قلب سبز کلیک نمایید .

لطفا در صورت استفاده از غزلها اسم و آدرس را حتما ذکر فرمایید 

.

.

« پدر سوخته دل »

.

این پـدر سوخته دل سوخت مرا

.

آتشی زد به وجودم که افروخت مرا

.

من بیچاره کجا و می و معشوق کجا

.

آنچه یک عمر نکردم همه آموخت مرا

.

من که در بند غم و غصه نبودم چه نمود

.

آنقدر معرکه ام برد که بفروخت مرا

.

عاقبت این غم دلدار چه ها کرد به ما

.

شاد بودیم ولی غصه بیاندوخت مرا

.

هرچه افتاد ازآن چشم بلا بود و دل هرزه ما

.

دیده گریان شد و آن اشک غمش سوخت مرا

.

گـو درخشانم و آن جامه ی موعود چه شد ؟

.

چه خزان رفت که دل جامه غم دوخت مرا

.

-------------------------------------

خدا باشد نگهدارت، که تنها اوست دادارت 

 ~


.

لطفا پس از شنیدن و یا خواندن غزلها، در انتهای

.

 هر غزل نظر دهید

.   

                                                               

سلام دو

.

..

سلام 2

.

تا جوابم را به گرمی نشنوم، دایم سلامت میکنم

.

          .

        باران بابا    

.

سلام ، من بارانم و سعی می کنم از این پس, اشعار پدر بزرگم ، قاسم درخشان مهر متخلص به درخشان را با شما به اشتراک بگذارم . ضمنا برای شنیدن غزل با صدای بابا قاسم روی قلب سبز کلیک نمایید.

لطفا در صورت استفاده از غزلها اسم و آدرس را حتما ذکر فرمایید 

.

.

                                                                                                     « بی قرار» 

.

بی قـرار چمن سبز چشاتم

.

چی بگم عاشق سرخی لپاتم

.

وقتی دلگیر می شم از این روزگار

.

در پی شنیدن اون خنده هاتم

.

قلب تو به وسعت یه کهکشونه

.

دل من مثل کبوتر به هواتم

.

دل غمگینی داری که نمیخوای رو بکنی

.

من بفکر یک شراکت تو تمام باروناتم

.

آسـمون هم واسه تـو اشک میریخت

.

من تو فکرخشکی نم چشاتم

.

تو دلت مثل یه دریای بزرگه

.

من به دنبال تمام قطـراتم

.

اگه بعضی ها باهات به ساحل نمیان

.

من همون قایق منتظر به ساحلاتم

.

سینه رو همیشه جستجو کنم به یاد تو

.

چیزی جز تو جا نمونده تویی واین خاطراتم

.

من ازاون قلب درخشان که همش فکر تو بود

.

می شنیدم که میگفت عاشق اون طرز نگاتم

.

--------------------------------------------

خدا باشد نگهدارت، که تنها اوست دادارت 

 ~


.

.

لطفا پس از شنیدن و یا خواندن غزلها، در انتهای

.

 هر غزل نظر دهید

.

.

سلام یک

.

.

سلام 1

.

تا جوابم را به گرمی نشنوم، دایم سلامت میکنم

.

       ~

.

باران بابا

.

سلام ، من بارانم و سعی می کنم از این پس, اشعار پدر بزرگم ، قاسم درخشان مهر متخلص به درخشان را با شما به اشتراک بگذارم . ضمنا برای شنیدن غزل با صدای بابا قاسم روی قلب سبز کلیک نمایید .

لطفا در صورت استفاده از غزلها اسم و آدرس را حتما ذکر فرمایید 

.

.

 

«  نبودی »                                     

.

نبـودی آرزوی دیدنت  بـود

.

تو گل بودی هوای چیدنت بود

.

ازآن وقتی که تو رفتی ز پیشم

.

مرا از دیدگان باریدنت بـود

.

دلم در سینه ی من شور می زد

.

که شادی درهمه خندیدنت بود

.

تو هـرجایی که رفتی با صفا شد

.

نگاه آخرین را دیدنت بود

.

من از دردی هـراسم نیست اما

.

کلام واپسین بشنیدنت بود

.

نمیدانم چگونه سر شد آخر

.

به هر جایی مرا بوئیدنت بود

.

بنازم چرخش چرخ فلک را

.

که هر دم عشق را بوسیدنت بود

.

درخشانی که چشمش سو ندارد

.

نمیدانم چگونه،آرزویش دیدنت بود

.

-----------------------------------------

خدا باشد نگهدارت، که تنها اوست دادارت 

 


.

لطفا پس از شنیدن و یا خواندن غزلها، در انتهای

.

 هر غزل نظر دهید

.